املاک آریان

اطلاعات املاک

وبلاگ

انواع شیرهای پروانه ای Butterfly Valves براساس استاندارد API 609 کارا پرنیان شرق | کسری ساران

انواع شیرهای پروانه ای Butterfly Valves براساس استاندارد API 609 کارا پرنیان شرق | کسری ساران

این نوع شیر دارای دسته ساده و متحرک می باشد که با چرخاندن دسته متحرک می توان جریان سیال را قطع و وصل کرد. دریچه های پروانه ای پلاستیکی
شیرهای پروانه ای را می توان از مواد پلاستیکی سفت ساخت. به طور کلی، شیرهای پروانه ای پلاستیکی در مقایسه با شیرهای پروانه ای فلزی سبک وزن و ارزان تر هستند. با این حال، مواد پلاستیکی دمای ذوب پایین‌تری دارند که حداکثر دمای عملیاتی آنها را محدود می‌کند.

  • شیر پروانه‌ای به‌صورت ربع‌گرد می‌چرخد تا بتواند جریان را متوقف،‌ برقرار یا تنظیم کند.
  • منظور از تنظیم جریان این می باشد که نباید از شیر پروانه ای در حالت نیمه باز- بسته استفاده نمود ، زیرا در این حالت باعث خوردگی دیسک شیر پروانه ای و وقوع پدیده کاویتاسیون خواهد شد .
  • فولاد کربنی یک آلیاژ آهن و کربن است (هیچ عنصر آلیاژی دیگری برای کنترل ویژگی های مواد به فولاد کربنی اضافه نمی شود).
  • از معایب این شیر می‌توان به قابلیت عملکرد آن تنها در اختلاف فشارهای اندک، خوردگی و حباب‌زایی شیر به علت اختلاف فشار سیال (پدیده‌ی کاویتاسیون) و تاثیرپذیری حرکت دیسک از تلاطم جریان سیال اشاره کرد.

از عمگر گیربکسی می بایست برای شیرآلاتی استفاده نمود که با دست قدرت باز و بسته کردن آن نباشد و برای راحتی در امر باز و بسته کردن شیرآلات می توان ازگیربکس استفاده نمود . در هر دو صورت ، عملگر شیرپروانه ای به صورت ربع گرد می باشد که با چرخش 90 درجه ، شیر پروانه ای از حالت باز کامل به حالت بسته کامل و بالعکس تغییر حالت می دهد . برای کنترل جریان همیشه از انواع متفاوتی دریچه ها استفاده می شود. آنها به دلایل مختلفی مانند فاز (مایع یا گازها)، فشار، محدودیت های لوله کشی و محتوای مواد جامد مورد استفاده قرار می گیرند. دریچه های دیگر به دلیل توانایی باز و بسته شدن در یک چهارم دور انتخاب می شوند. از بین انواع دریچه ها، شیر پروانه ای به دلایل مختلف از جمله برخی از موارد ذکر شده به عنوان وسیله کنترل استفاده می شود.

  استانداری اردبیل رتبه سوم پیشرفت نهضت ملی مسکن را دارد

شیر کشویی محور صعودی فارآب


شیرهای پروانه ای بسیار مقرون به صرفه می توانند جایگزین شیرهای دروازه ای، توپی و گلوب شوند. همکاران گرامی هنگام خرید شیر پروانه ای حتما باید ظرفیت سیستم لوله کشی، تغییرات فشار و دما و سطوح مورد نظر اتوماسیون را در نظر بگیرند. در حالی که شیرهای پروانه ای فعال کنترل جریان دقیق را ارائه می دهند، اما گران تر از همتایان خود که به صورت دستی کار می کنند هستند. در این شیرهای پروانه ای باز و بسته شدن ولو با نیروی برق صورت می گیرد. در صنایع نفت و گاز شیرهای با سایز بالا از این نوع عملگر استفاده می نمایند. لازم بذکر است قیمت عملگر برقی از حالت اهرمی و گیربکسی بالاتر است.

انواع عملگر شیرهای پروانه ای

در مواردی که امکان حضور اپراتور برای باز و بسته کردن شیر پروانه ای استیل وجود نداشته باشد، معمولا از عملگرهای برقی به این منظور استفاده می شود. البته زمانی که این نوع از عملگر برای این منظور صرف خواهد کرد، از عملگرهای بادی بیشتر خواهد بود. عملگر در واقع به اهرمی گفته می‌شود که با چرخاندن آن شیر باز یا بسته می‌شود. این عملگرها به محور شیر متصل هستند و با چرخش ۹۰ درجه‌ای خود، روی محور و سپس دیسک شیر تاثیر گذاشته و وضعیت آن را تغییر می‌دهند. گروه بازرگانی پینیون در زمینه فروش انواع قطعات و تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک فعالیت دارد.

شیر پروانه ای ویفری (گیربکسی) فارآب

شیر پروانه ای افست سه گانه کارآمدتر است و سایش کمتری را امکان پذیر می کند. عواملی مانند کشور سازنده، سایز وهمچنین جنس شیر پروانه ای در قیمت آن تاثیر بسیاری دارد. سایت ثامن تجارت تمام شیر های پروانه ای سیلیکونی ودیگر شیر ها را با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار داده است. در صورت رضایت در خرید از ما، نظرات خود را در سایت با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. مهر و موم ها در چندین رابط داخل شیر وجود دارند تا از مهر و موم محکم در حین کار اطمینان حاصل کنند یا برای طراحی انعطاف پذیرتر و مقرون به صرفه تر، محیط فرآیند را از اجزای داخلی شیر جدا کنند.

  هشت هزار و 218 واحد مسکونی در استانداری اردبیل ساخته شد