املاک آریان

اطلاعات املاک

وبلاگ

جایگاه حرفه مشاوران املاک در حقوق ایران

جایگاه حرفه مشاوران املاک در حقوق ایران

دفتر شعبه پس از ثبت پرونده آن را به نظر قاضی محترم دادگاه می‌رساند. وی نیز با ملاحظه کامل بودن محتویات پرونده دستور تعیین وقت جلسه رسیدگی را به دفتردار خود می‌دهد در نتیجه وقت جلسه رسیدگی تعیین و به طرفین ابلاغ می‌شود. جلسه رسیدگی در موعد مقرر تشکیل می‌شود و  خواهان و خوانده در دادگاه حضور می‌یابند.

  • فن بیان و توانایی خوب صحبت کردن یکی از ارکان اصلی شغل مشاور املاک به شمار می رود.
  • اما از آنجایی که سازمان‌های متولی برگزار کننده آزمون‌های استخدامی اقدام به معرفی منابع طرح سوال خود نمی‌کنند، کارجویان «ای استخدام» که سابقه شرکت در آزمون‌های استخدامی و موفقیت در آن را دارند اقدام به معرفی منابع مطالعاتی خود جهت شرکت در آزمون استخدامی شرکت های بزرگ معتبر و تجاری و صنعتی کرده‌اند.
  • مشاهده می شود که برخی از این رسانه ها در برنامه های خود غالباً راهکاری اصـولی و عقلانی برای حل مسائل ارائه نمی دهند بلکه بیشتر رفتارهای هیـجانی را برای حل مشکلات توصیه می کنند، که یا شورش کنید، که در بهبوهه بی نظمی و آشوب، امکان تصاحب کشور برای دیگران فراهم می شود (رویکرد سریع)؛ یا مهاجرت کنید، که ثروت های شما به دست خود شما به جیب کشورهای میزبان آنها سرازیر می شود )رویکرد تدریجی(.
  • از جهت تجاری (Commercial Approach)، مطابق گزارش منتشر شده از سوی کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD)، در پی تــورم فـزایـنده در سـراسـر جـهان (Global Inflation)، حجم معاملات تجارت جهانی در یک چهارم ابتدایی سال 2022 میلادی به مرز 7/7 تـریلـیون دلار رسید، که نزدیک به 1/7 تـریلـیون دلار از آن، فقط سهم تجارت خدمـات بوده است که مشاوران املاک نیز زیرمجموعه همین بخش محسوب می شوند.
  • شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم.
  سند ملکی در ترکیه مراحل دریافت و آشنایی با انواع سند ملکی در ترکیه 2023

این اقدام فقط زمانی صحیح است که بدواً پارکینگ های متناسب با جمعیت برای شهروندان تامین، سپس ممنوعیت پارک اعلام و برای متخلفان جریمه ثبت شود. بهانه دیگری که مطرح می شود آن است که قشر کارمند یا معلم نیز حقوق اندکی می گیرند و اگر بنابر بهبود سطح دستمزدها باشد باید سایر اقشار جامعه نیز حقوق متفاوتی دریافت دارند که این مقایسه نیز اشـتباه است. يک مشاور خوب آمادگی شنيدن هر مشکلی را دارد ، خود را در نقش يک مشاور برای حل مشکل مسکن مشتری خود ببينيد. شما باید بتوانید بین مشتریانی که به دنبال زندگی شهری هستند و مشتریانی که به دنبال زندگی در حومه می‌گردند تفاوت قائل شوید و به مشتریان متناسب با نیازهایشان ملک معرفی کنید. در نشست دو طرف معامله را به پای میز کشیده و آن‌ها را برای قرارداد آماده می‌کنید. هرگز در مقابل تقاضای غیرمنطقی مشتری مبنی بر ارائه آدرس ملک، تن ندهید و هرگز بدون آمادگی و هماهنگی لازم با مالک یا سرایدار و یا مستأجر ساکن، اقدام به سرویس دهی ننمایید.

مشاور املاک در زیرآب و ویژگی‌های مناسب آن

مجموع موجودی طلای خزاین دو شهر شوش و تخت‌جمشید در حمله اسکندر به ایران، یک میلیارد و هشتصد میلیون فرانک طلا برآورد شده‌است.[۴]
در دوره اشکانیان سیستم منظم هخامنشی برای اخذ مالیات از میان رفت و مالیات باز به‌شکل مقطوع از هر استان دریافت می‌شد. از تحولات این دوره ایجاد گمرکات بر سر مرزها بود.[۵]
در زمان ساسانیان اخذ مالیات صورت کامل‌تری بخود گرفت و سه نوع مالیات بنام‌های اراضی، سرشماری و سرانه دریافت می‌شد. پس از تسلط اعراب به ایران، در زمان حجاج بن یوسف ثقفی دفاتر مالیاتی از زبان فارسی به عربی برگردانده شد. این دفاتر در دوره سلجوقی با دستور عمیدالملک کندری وزیر طغرل مجدداً به فارسی برگردانده شد. در زمان سلطنت صفویه تجارت خارجی و درآمد گمرکی به مالیاتی اضافه و در دوره افشاریان گسترش بیشتری یافت.

  403، سالی پرکار برای مدیران کرمانی در بخش مسکن و سرمایه گذاری

۵٫جلب اعتماد

شما باید برای خرید و فروش ملک به میزان %۱  کل مبلغ قرارداد را به مشاوران املاک حق کمیسیون پرداخت کنید که سهم هر کدام از خریدار و فروشنده ۵%  خواهد بود. این مبلغ کمیسیون برای قراردادهای اجاره با توجه به میزان رهن کامل ملک تعیین می‌شود. در این حالت برای قراردادهایی که اجاره ماهیانه دارند شما باید مبلغ اجاره را به رهن (به ازای هر ۳۰ هزار تومان اجاره برابر یک میلیون تومان رهن) تبدیل و میزان رهن هر ماه را در سال حساب کنید. حق کمیسیون در این روش برابر با ۷ تا ۱۰ روز رهن در یک ماه خواهد بود که بین موجر و مستاجر نصف می‌شود. بنابر این اگر شما خانه‌ای را به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان رهن کنید باید در مجموع حق کمیسیون ۲۳۰۰ تا ۳۳۰۰ هزار تومان به بنگاه بپردازید.همچنین شما باید بدانید که این فرمول‌های محاسبه فقط در تهران قابل استفاده است و برای اطلاع از شیوه محاسبه حق الزحمه بنگاه‌های املاک در سایر شهرها باید به سایت اتحادیه مشاوران املاک آن شهر مراجعه کنید.

تغییر روند محاسبه سن بنا در فایل‌های جدید فروش توسط مشاوران املاک

بدترين کار در مشاوره اين است که بدون اينکه از احساسات و تفکرات مشتری اطلاعی کسب کرده باشيد شروع به صحبت و رهنمود بکنيم، بنابراين مشاور خوب هميشه اول شنونده خوبی است. اگر پیش خریدار پس از انعقاد قرارداد پیش فروش عادی، بخواهد از الزام قانونی استفاده کند، می بایست دعوی الزام به تنظیم سند رسمی پیش فروش ملک را مطرح کند. این قانون برای پیش‌فروشنده نیز مزایایی دارد، درصورت عدم پرداخت اقساط بها یا عوض قراردادی در مواعد مقرر، پیش‌فروشنده باید مراتب را کتباً به دفترخانه تنظیم‌کننده سند اعلام کند.

  مسکن و اشتغال جوانان اولویت دولت است